Evaluare psihologica clinica – Copii

Evaluarea clinica psihologica a anxietatii la copii

Temerile , fricile ,  cu totii le cunoastem ! Am trecut prin ele cu mai mult sau mai putin ajutor din exterior .Aveam vise care ne ingrozeau , amplificau si intareau aceste temeri. Parintii sau apropiatii nostri nu aveau cunostinta  de existent lor , sau daca le remarcau erau  considerate ca fiind trecatoare si nu luau nici o atitudine spre rezolvarea lor.

Toate aceste frici , de cele mai multe ori irationale , pot impiedica buna functionare sociala a unui copil. Acestea pot conduce  in luarea unor decizii personale de multe ori impotriva propriei persoane. Energia psihica implicata in mentinerea lor sub un anumit control epuizeaza orice fiinta umana , cu atat mai mult un copil.

In momentul cand acestea sunt excesive sau sunt asociate cu comportamente de coping dezadaptative intra in sfera patologicului si se impun o serie de masuri.La copiii cu varste mai mari aceste frici sunt considerate un indicator fidel al anxietatii patologice.

Identificarea precoce a prezentei acestora ne ajuta sa prevenim viitoarele comportamente dezadaptative si consecintele acestora.

Intreruperea acestui cerc vicios sta in puterea fiecaruia dintre noi!

  • Instrumentul de screening pentru masurarea anxietatii la copiii cu varstele cuprinse intre 8-19 ani dureaza 15 minute.

Identificarea factorilor de personalitate

Nu de putine ori ne punem intrebarile : Ce fel de persoana sunt eu? Cine sunt eu?

Aceste intrebari  incep sa se contureze in perioada adolescentei si putem gasi raspunsuri la ele prin cunoasterea personalitatii noastre. Testul folosit in acest scop masoara 5 factori esentiali ai personalitatii umane ( Energie, Amiabilitate, Constiinciozitate,Stabilitate emotionala,Deschidere mentala) fiecare dintre ei avand cate 2 subdimensiuni  ce fac referire la aspecte usor diferentiate ale aceluiasi factor.

Daca am descoperit care ne sunt punctele forte, pe care ne putem baza in actiunile noastre ,le putem dezvolta in continuare pe cele mai putin prezente.In acest fel vom fi multumiti de noi si-i vom bucura  pe cei din jurul nostru.

  • Testul de personalitate are durata de 20 min si poate fi completat de copiii cu varsta  peste 13 ani.

Interesele vocationale

Vom incerca sa raspundem la alte intrebari ale adolescentilor: In ce domeniu voi profesa? Care job mi se potriveste?

Spunandu-ne care-ti sunt interesele te putem directiona spre domeniul care ti se potriveste cel mai bine si in care sansa de a avea sadisfactii profesionale este mare. Informarea  obiectiva te ajuta sa iei o decizie constienta  in privinta domeniului pe care doresti sa-l aprofundezi.

Testul utilizat  calculeaza indici de similaritate cu un numar de 32 de clustere ocupationale si 350 de profiluri ocupationale ,astfel incat la final potrivit aptitudinilor si intereselor vocationale proprii poti avea o imagine clara a sanselor tale de a activa cu succes intr-un domeniu sau altul.

  • Testul computerizat dureaza 45-55 min si se adreseaza copiilor cu varste peste 14 ani.

Aptitudini cognitive

Raspundem si la intrebarea : Ce IQ am ?

  • Testul de screening al aptitudinilor cognitive la copii cu varsta mentala intre 4-19 ani este un joc interactiv ,cu durata de 15-40 min , care se termina cu regretul ca s-a sfarsit.:)

Evaluarea aptitudinilor de rationament abstract si a aptitudinii de a adopta diverse strategii cognitive ca raspuns la modificari neasteptate ale mediului.

Daca dorim sa aflam cum ne adaptam la situatii noi ce necesita utilizarea  unor strategii de rezolvare a problemelor  în vederea îndeplinirii unui scop, atunci completarea unui test timp de 20-30 min ne ajuta cu raspunsul.

Sunt urmariti ,la nivelul lobului frontal al creierului, parametrii functionali implicati in    :planificarea strategică, căutarea organizată, modificarea seturilor cognitive în funcție de feedback-ul primit de la mediul înconjurător, direcționarea comportamentului către atingerea unui scop și modularea tendinței impulsive de răspuns.

  • Testul se poate aplica intervalului de varsta 6,5 – 89 ani.

“Children must be taught how to think, not what to think.”